Árajánlatokból és a fórumokat olvasva már régóta érlelődik bennem a következő:
Ha veszek egy csavarhúzót, akkor már autószerelő leszek? Nem, mivel egy elég komoly géppark kell hozzá, illetve a kivitelezővel, tehát a szerelővel személyesen is találkozunk, és ha az egy 13 éves kisember, akkor jobbesetben nem bízzuk rá a szerelést.
A nagy internetes dzsungelben ez picit másképp működik, hiszen ha valakinek számítógépe van, elméletileg potenciális webmunkás és ezt rendszerint ki is használják. Láttam már fotosoppot, értek a péhápéhoz, számla nincs, viszont olcsó vagyok. Ez a webipar alsó és ha jól sejtem legszélesebb rétege.
Mi a megoldás? A fogyasztók tájékoztatása. Például ha egy árajánlatban bele van építve, hogy tervezés, dokumentálás, tesztelés, az nem pénzlehúzás, hanem a jó megvalósítás elengedhetetlen része.